Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 Augustus 2013 | Indonesië, Kuta

Samen met Rina, Sicco, Dimas en Tiara ben ik maandag aangekomen op Bali. Maandag was het vroeg opstaan om 6 uur en om 7 uur zaten we in de auto. Na twee uurtje rijden van Pandeglang naar Jakarta waren we dan op het vliegveld. Nog even wat gegeten en rondgekeken en toen konden we al snel boarden. Dit keer liep je niet via een slurf het vliegtuig in, maar we liepen naar het vliegtuig toe. Dat is ook wel eens grappig om te doen. Tijdens de vlucht van twee uurtjes kregen we een hotdog en een pizza. Die je opzich best snel moest op eten, omdat het niet zo'n hele lange vlucht was. Aangekomen op Bali gingen we per bus naar de bagagebanden. Bagage opgehaald en geld even omgewisseld. Wat grappig is 1 euro is 12000 roepies. Dus het kan gebeuren dat je een miljoen roepies pint, maar dan heb je in euro's maar 100 euro gepint.

Met een busje zijn we naar het hotel gebracht in Kuta. Na het inchecken gingen we naar onze kamer. Eigenlijk is het een apartement, we hebben twee slaapkamers, een keukentje en een zithoekje met tv. Omdat we vrij vroeg vlogen, zijn we 's middags nog even naar het strand geweest en hebben we daar gezwommen. Ook hebben we op het strand de zonsondergang gezien. 's Avonds zijn we wezen eten bij de pizzeria.

Dinsdag hebben we eerst ontbeten en daarna gingen we opzoek naar een kapper voor Dimas. Met een busje zijn we naar de kapper gebracht. 's Middags zijn we naar het strand gegaan en hebben we gebodyboard. Dat was erg leuk om te doen, maar op een gegeven moment gaan je ellebogen schuren en je duimen gaan zeer doen. 's Avonds zijn we wezen eten bij een bbq restaurant. Dit was erg lekker, maar het was ontzettend veel vlees.

Woensdag hebben we als eerst lekker ontbeten in het hotel. Na het ontbijt zijn we eventjes op onze kamer gebleven en 's middags zijn we naar Water Bom geweest. Dit is een waterpretpark met echt heel veel glijbanen. Tiara en ik zijn beide bijna in alle glijbanen geweest, behalve de Climax. Bij deze glijbaan ging je in een kabine staan en dan schoot de vloer onder je voeten vandaan. En dan gleed je op deze manier naar beneden. Sicco en Dimas zijn allebei wel in de Climax geweest en hebben dus ook alle glijbanen gehad. Na Water Bom zijn we weer terug naar het hotel gegaan. 's Avonds hebben we gegeten bij dezelfde pizzeria als op maandag. Dit keer hadden we geen pizza besteld, maar pasta. Dit was ook erg lekker.

Vandaag moesten Sicco, Dimas, Tiara en ik vroeg opstaan. Om half 7 ging de wekker, omdat we vandaag gingen raften. Snel even wat ontbijten en daarna gingen we in een busje op weg naar de raftingplek. We kregen een zwemvest, een helm en een peddel. Daarna was het tijd om naar de rivier te lopen, dit ging via een trap die echt super lang was. Hoeveel treden? Ik heb geen idee, veel in ieder geval. Met zijn vieren en een begeleider stapten we in een boot en gingen we de rivier af. Af en toe gingen we van een watervalletje af. Ook een keer kwamen we langs een waterval en daar gingen we met de raftboot onder door. Na die waterval was je echt helemaal doorweekt. Aan het eind van de rivier konden we weer een hele lange trap op lopen, maar dan met natte kleding aan. Er was een gelegenheid om even te douchen en om droge kleren aan te doen. Daarna kregen we ook nog lunch. Het raften was erg leuk om te doen. Rond een uur of vier zijn we nog even naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien. Natuurlijk had ik mijn fotocamera bij me en heb ik een paar mooie foto's gemaakt. Na de zonsondergang zijn we opzoek gegaan naar een restaurant. Bij het gevonden restaurant hebben we lekker gegeten. Morgen gaan we rond touren op Bali. Daar heb ik erg veel zin in!

• 05 Augustus 2013 - 00:06

Charlotte:

Hey Juud,

Wat leuk om even wat van je te horen! Ik had stiekem ook al wat foto's van je tante gezien op Facebook ;) Als ik jouw verslag zo lees heb je het prima naar je zin en heb je genoeg te doen! Heel veel plezier meid!!!

Tags: Indonesië