De eerste dagen - Reisverslag uit Pandeglang, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Pandeglang, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 Juli 2013 | Indonesië, Pandeglang

Dan eindelijk een berichtje vanuit Indonesië. Het even geduurd. Gisteren had ik ook al een verhaaltje geschreven over de heenreis, maar het internet was uitgevallen en toen was mijn verhaaltje weg. Vanochtend was de stroom uitgevallen en dus was er ook geen internet om een stukje opnieuw te schrijven. Nu is er weer internet en dus een nieuwe poging om een stukje te schrijven. Donderdag ben ik samen met mijn oom Sicco om elf uur van huis vertrokken. Op Schiphol aangekomen hebben we onze bagage afgeleverd en daarna zijn we nog samen met papa, mama en Wessel nog wat gegeten bij de Burger King. Na het eten werd het tijd om naar de douane te gaan. Maar eerst werd het tijd om afscheid te nemen van papa, mama en Wessel. Na de douane gingen we gelijk door naar de gate. Waar we door de beveiligingscontrole moesten en daarna konden we al snel boarden. We vlogen met Emiraten en we zaten in een airbus vliegtuig. Zo'n airbus is echt een super groot. Ik had een mooi plekje bij het raam, waar je alles mooi kon zien. Na het opstijgen ben ik al gelijk begonnen met de eerste film: Silver Lining Playbook. Ikdacht dat het een hele leuke film zou, maar het viel wel een beetje tegen. Na de eerste film kregen we het avondeten. We kregen lam met rijst en groente, daarnaast kregen we er nog een kleine salade met zalm erbij, een lekker toetje, crackers, een broodje en chocolade. Toen het eten op was ging ik de tweede film kijken, Safe Haven. Dit vond ik echt een hele mooie film. De film was afgelopen en toen gingen we ook bijna al landen op Dubai. Tijdens de landing zagen we ook die hoge toren van Dubai in de verte. We verbleven zo'n vier uren op Dubai. Als eerst gingen we wat rondkijken op het vliegveld. Daarna hebben we nacho's gegeten bij een restaurant, dat Giraffe heette. Als laatst hebben we ook nog wat gedronken bij Starbucks. Ik had een witte warme chocolademelk besteld, ondertussen was het wel 2 uur s' nachts en buiten was het 35º graden. Op een gegeven moment liepen we alsvast naar onze gate toe, maar alle zitplaatsen waren vol en we hoefden toch nog niet te boarden. Dus we liepen naar een gate verder, waar we wel konden zitten. We kwamen bij een gate terecht en dat vliegtuig ging naar Zuid-Korea. Toen wij bij de gate aankwamen stond er al op de borden: final call. Maar de één naar de andere koreaan kwam nog aanlopen. Echt heel veel mensen kwamen te laat voor die vlucht. Maar het werd voor ons ook tijd om naar onze gate toe te lopen. Netjes op tijd vertrokken wij naar Jakarta. Tijdens het opstijgen had ik al een film opgezet, dit keer de film: Beautiful Creatures. Maar al voor dat ik het wist lag ik al te slapen. Tijdens deze acht uur durende vlucht kregen we ontbijt en lunch. Toen we geland waren op Jakarta stond er een mevrouw op ons te wachten. Met haar hoefden we niet in allemaal rijen te wachten, want we gingen via de crewline naar de bagagebanden. Zo liepen we ook door de douane zonder paspoort. Na het vinden van onze bagage werden we opgehaald door de zwager van Rina, oom Hannie. Ook werden we opgehaald door Rina en Dimas. De weg van Jakarta naar Pandeglang was apart. Iedereen haalt elkaar van verschillende kanten in en over de vluchtstrook rijden is daar ook heel normaal. Na twee uurtjes rijden kwamen we aan bij oma Nini. We hebben daar avondgegeten en wat rondgehangen. De volgende dag, zaterdag, kwamen we vrij laat uit bed. Eerst gingen we ontbijten, ditmaal geen vliegtuigvoedsel, maar tosti als ontbijt. Verder die dag zijn we langs de kapper geweest. Ook ben ik samen met Tiara en een nicht, Lala, wezen scooter rijden. Dat was erg grappig en gezellig. 's Avonds hebben we nog wat spelletjes gedaan en ging ik met oma Nini, Rina, een tante, oom Hannie en Guntur naar de supermarkt om wat inkopen te doen. Vandaag,zondag, hebben we eerst niet zo veel gedaan. Want tot ongeveer vier uur 's middags heeft de stroom er afgelegen. Dus we hebben wat gelezen en wat spelletjes gespeeld. Meestal tussen 11 en 3 uur ben je veel binnen, omdat het buiten dan meestal erg warm is. 's middags gingen we weer met de scooters weg. Tiara en ik gingen weer bij Lala achterop en Dimas ging bij Guntur achterop. Dit keer gingen we de berg oprijden. Maar bijna boven hield onze scooter de scheve stukken niet meer en dan moesten Tiara en ik er even af en naar boven lopen. Dat was ook erg grappig. 's Avonds gingen we met Sicco, Dimas, Tiara, Lala, oom Hannie, Inda, Guntur en nog een neefje naar een ander stadje. Hier gingen we en soort fietsen huren en daar gingen we dan op fietsen. Onderweg hebben we wat gebakken bananen gehaald en opgegeten. Zonet hebben we onze koffers weer gepakt, want morgen gaan we naar Bali.

• 29 Juli 2013 - 12:58

Oma En Opa:

Het is hier nu half twaalf in de ochtend. Op Bali - ik neem aan dat je daar inmiddels bent aangekomen - zal het nu half vijf zijn, schat ik. Je eerste - eigenlijk je tweede - blog met plezier gelezen. Je hebt het toch maar mooi voor elkaar: Starbucks in Dubai, op de scooter in Pandeglang en nu op Bali. Het zal nog wel een aardig tijdje vliegen zijn geweest naar je nieuwe bestemming. Op Google Earth Pandeglang opgezocht, zo op het eerste gezicht nog een behoorlijk flinke plaats. Jammer genoeg geen streetview.
    We kijken uit naar je volgende blogs - als er tijd voor is tenminste - want genieten van het hier (daar) en nu het belangrijkste, toch? Van hieruit is niks bijzonders te melden, behalve misschien dat Peter, Renée, Charlotte, Lisanne, Jasmijn en Jitse (tot vandaag) deze week op Texel met vakantie zijn. Al het andere nieuws kan je - als je dat al zou willen - bekijken op het internet.
    Judith, doe de groeten aan iedereen en maak er wat moois van !
    groeten
    oma en opa