Afgelopen week - Reisverslag uit Pandeglang, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Pandeglang, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 Augustus 2013 | Indonesië, Pandeglang

Maar weer eens een update vanuit Indonesië.

Woensdag was het de laatste vastdag van de Ramadan. Die dag heb ik niet zo heel veel gedaan. Het meeste van de dag heb ik gelezen. In één dag mijn boek van 400 bladzijden uitgelezen. Voor de rest ben ik nog met Lala naar de markt geweest. De markt van Pandeglang is best wel groot. Toen de zon onderging om zes uur was de Ramandan officieël afgelopen. Eerst hebben we lekker gegeten en daarna werd er vuurwerk afgestoken. Later op de avond zijn Lala, Nora, Guntur, Dimas, Tiara, Dinda en ik nog naar het plein geweest om daar ook nog bij het vuurwerk te kijken. Dit was erg gezellig en leuk om te zien.

Donderdag was het dan Suikerfeest. De hele dag door was er allemaal eten en ook kwamen er allemaal mensen langs. 's Middags hebben we nog met de auto wat familie opgehaald. Het Suikerfeest kan je eigenlijk een beetje zien als Kerst. Ook zijn we nog naar het graf van opa Paky geweest. Met het Suikerfeest is het namelijk een gewoonte om overledenen te herdenken en voor ze te bidden. En 's Avonds hebben we nog meer gegeten.

Vrijdag ben ik samen met Lala, Tiara, Guntur en Dimas weer met de brommer de berg opgereden. Dit keer iets hoger dan de vorige keren. Vanaf hier hadden we een heel mooi uitzicht over verschillende steden en dorpjes, maar ook kon je nog heel mooi de rest van de berg zien. Rond een uur of drie ben ik samen met Sicco zijn vaste rondje over de berg gaan wandelen. In totaal was het zeven kilometer, waarvan 2,5 kilometer bergopwaarts. Ik was blij toen we boven waren, want sommige stukken waren erg steil. 's Avonds kwamen er nog wat mensen langs om het Suikerfeest vieren. Deze avond kon je rijst eten als je wou, maar er was ook spaghetti.

Zaterdag zijn we naar de bioscoop geweest. Als je hier naar de bioscoop gaat dan ben je wel iets langer bezig dan als je in Nederland naar de bioscoop gaat. Om één uur zijn we vertrokken uit Pandeglang en we moesten ongeveer twee uurtjes rijden naar de shoppingmall in Tangerang. We waren er rond een uur of drie. En om half vijf begon onze film. In de shoppingmalls van Indonesië is het erg normaal dat er een achtbaan in staat, daarnaast kon je er ook nog gaan wandklimmen, er stond een zweef. Het was eigenlijk een soort mini pretpark. Samen met Dimas, Tiara en Dinda zijn we twee keer in de achtbaan geweest. Rond vier uur zijn we richting de bioscoop gegaan. Ik ging samen met Tiara en Dinda naar de Smurfen 2. Dimas, Sicco en Rina gingen naar een horrorfilm. En twee tantes en een nicht gingen naar een Indonesische film. De film was erg grappig en om een uur of zeven waren de films afgelopen. Toen hebben we eerst wat pizza's besteld en opgegeten in de auto op de terugreis.

Vandaag gaan we naar Jakarta. Vrienden van Sicco en Rina houden een barbeque en daar gaan we dan even langs.

  • 13 Augustus 2013 - 11:19

    Beeno Horlings (opa Horlings):

    Leuke blog, ook omdat je het Suikerfeest van 'binnenuit' hebt meegemaakt.
    Ik probeer je belevenissen via Google Earth zo goed en zo kwaad als het gaat een beetje te volgen. Kennelijk heeft 'de berg' waar je het een paar keer over had nogal aantrekkingskracht voor de omgeving van Padeglang (om te wandelen of met de brommer naar toe te gaan). Op Google Maps lijkt het op een vulkaan. De naam die ik er bij kon vinden is Kunung Karang, ik ben nieuwsgierig of dat zo is.
    Veel plezier !
    oma en opa

  • 18 Augustus 2013 - 14:06

    Marion :

    Heee Judith,

    super leuk blog !!
    het is erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan !
    zo te horen (lezen) is het er erg leuk.
    veel plezier nog deze week !!

    xx marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pandeglang

Judith

Actief sinds 21 Juli 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4381

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Verenigde Staten

25 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: