De laatste dagen op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu De laatste dagen op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith - WaarBenJij.nu

De laatste dagen op Bali

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 Augustus 2013 | Indonesië, Kuta

Vrijdag hebben we een tour gemaakt over Bali. Als eerst gingen we naar de Goa Lawah (bat cave), dit is een tempel met daarbij een grot. In deze grot zitten allemaal vleermuizen en volgens de gids wel meer dan een miljoen. Maar voordat we de tempel in konden, moesten we eerst een sarong om doen. Toen wij de tempel bezochten, was er een ceremonie gaande. Om zo'n ceremonie mee te maken is best wel bijzonder. Maar door die ceremonie konden wij niet de grot in, maar dat vond ik niet erg. Ik had namelijk ook net gehoord van onze gids, dat er ook pythons in de grot leefden. Nou dan ga je mij niet vinden in de grot. Na het bezoek aan deze tempel, kregen we nog een balinese kalender. Toen werd het weer tijd om in de auto te stappen op naar het volgende bezienswaardigheid. Dat werd de Pura Basukian Puseh Jagat tempel, dit is de grootste tempel van Bali. Ook hier moesten we eerst een sarong om doen, voordat we naar de tempel gingen. Een deel van de tempel was net gerenoveerd en opnieuw geopend. Alles was nog versierd en dat zag er erg mooi uit. Na het bezoeken van deze tempel zijn we gaan lunchen met uitzicht op een meer en een vulkaan. Later zijn we doorgereden naar de stad Ubud. Hier hebben we hele mooie sawa's bekeken. Terug in Kuta zijn Sicco, Tiara en ik eerder uitgestapt om nog even langs de starbucks te gaan. Toen we weer terug bij het hotel waren, hebben we nog wat Burger King eten besteld.

Zaterdag hebben we niet heel veel gedaan. 's Middags zijn we weer wezen bodyboarden en ook hebben we nog wat gedronken aan het strand. Dat was er leuk om te doen, want je zat namelijk op zitzakken op het strand. 's Avonds hebben we Indonesisch gegeten.

De volgende dag hebben Tiara en ik een manicure en pedicure behandeling gehad. Dat was erg leuk om te doen. In de middag zijn we naar Sanur gegaan. Hier wonen vrienden van Sicco en Rina. Lucy en Steve hebben drie zoontjes, die erg lief waren, maar de jongste van anderhalf was echt een boef. We hebben daar thee gedronken en een rondleiding gekregen door hun huis. Zij wonen daar echt heel mooi. 's Avonds zijn we samen met Lucy en haar oudste zoon uiteten gegaan. We aten aan het strand, dat was erg leuk.

Maandag gingen we allemaal activiteiten doen in Serangan. Als eerst ging ik samen met Rina, Tiara en Dimas op een banaan. Er stond veel wind, dus er waren ook hoge golven. Daarna ging Dimas parasailing. Toen hij klaar was, zijn Dimas, Tiara, Sicco en ik wezen jet-skiën. Dat was erg leuk om te doen, maar het begon heel hard te regenen en dan zag je soms helemaal niks. Na het kwartiertje jet-skiën, gingen we met een bootje het water op om te gaan snorkelen. Alleen was dit niet een heel groot succes, want naast ons lagen nog zo'n 15 andere boten. Dus tijdens het snorkelen was er geen vis te bekenen. Dimas en ik hebben in totaal twee zwarte visjes gezien en één zeester. Na het snorkelen zijn we weer terug naar het hotel gegaan. 's Middags zijn we weer naar het strand gegaan om te gaan bodyboarden. Alleen deze keer ben ik niet wezen bodyboarden. Ik heb lekker op het strand gelegen met een boek erbij. 's Avonds zijn we weer bij dezelfde pizzeria wezen eten als de eerste dag. Na het lekkere eten gingen we weer terug naar het hotel om alvast onze koffers te pakken.

Vandaag hebben we eerst ontbeten in het hotel en daarna hebben we nog even gewinkeld. Rond een uur of 1 gingen we richting het vliegveld. Op het vliegveld hebben we ons ingecheckt en al vrij snel konden we gaan boarden. Na anderhalf uur kwamen we aan in Jakarta. We werden weer opgehaald door oom Hannie en Guntur. VanJakarta naar Pandeglang duurde ongeveer een twee uur en toen waren we weer bij oma Nini. Ik ga nog even wat televisie kijken en ik denk daarna, maar naar bed.