San Francisco & Yosemite Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Judith - WaarBenJij.nu San Francisco & Yosemite Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Judith - WaarBenJij.nu

San Francisco & Yosemite Park

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Donderdag 24 juli begon dan onze reis naar The United States of America. Samen met mijn ouders en mijn broertje Wessel vertrokken wij om vijf uur 's ochtends richting Schiphol. Rond tien uur vertrokken we met het vliegtuig richting San Francisco. Na een kleine elf uurtjes vliegen kwamen dan aan. Vanaf het vliegveld moesten met de airtrain naar de autoverhuur. Hier konden we onze huurauto ophalen, een mooie Nissan Pathfinder.

In downtown San Francisco aangekomen, gingen we eerst naar ons hotel om in te checken. Na het inchecken en onze kamer bekeken te hebben, zijn we het centrum in gegaan. Als eerst gingen we naar Powell street waar het beroemde treintje van San Francisco de steile en hoge heuvels oprijden. Ook Union Square hebben we bekeken. Dit alles was op vijf minuten loopafstand van ons hotel.

De volgende dag, dag 2, bleven we nog een dag in San Francisco, want het is een vrij grote stad en er is veel te zien. 's Ochtends hebben we ontbeten bij Ted's, dit is een klein restaurantje, maar je kan er erg lekker eten. Als je in San Francisco bent dan moet je ook naar Fisherman's Wharf. Dus wij gingen lopend over Powell street, de steile heuvels op. Op een gegeven moment kwamen we door China Town en Little Italy. Vlakbij deze twee wijken staat ook de kerk waar Marlyn Monroe is getrouwd. Na een klein uurtje gelopen te hebben, kwamen we bij Fisherman's Wharf aan. Fisherman's Wharf is een oude zeeliedenbuurt van San Francisco. Als eerst zijn we langs de verschillende pieren gelopen, waar veel restaurantjes en gift shops zitten. Daarna zijn we met een rondvaartboot langs de Golden Gate Bridge en Alcatraz gevaren. Onder de brug zatten veel dolfijnen die af en toe hun vin boven water lieten zien. Ook om Alcatraz een keer in het echt te zien, is ook bijzonder. Zeker als je hoort dat die cellen twee armlengtes breed zijn en zo hoog als je je armen in de lucht steekt. Weer terug op Fisherman's Wharf zijn we ook nog naar het aquarium op Pier 39 geweest. Met talloze vissen, kwallen en verschillende haaien, was dit natuurlijk een plek waar mijn vader naar toe wilde. Na bijna alles gezien te hebben, gingen we weer terug lopen richting het hotel. 's Avonds hebben we nog lekker gegeten bij een restaurant waar ook live een Jazz band speelde.

Dag 3 - Vandaag was de laatste ochtend in San Francisco, ook deze ochtend hebben we weer ontbeten bij Ted's. Na het ontbijt hebben we de auto volgeladen en reden we naar Coarsegold. Dit is een heel, maar dan ook een heel klein plaatsje net voor het Yosemite National Park. Maar in dit kleine dorpje staat wel een enorm hotel met casino en zwembad. Deze dag hebben we veel over snelwegen gereden, om zo veel kilometers te maken richting Yosemite NP.

Dag 4 - Vandaag is de dag dat we het Yosemite National Park in gaan. Nadat we de auto weer volgetankt hebben en het National Park inrijden, rijden we over allemaal wegen met veel bochten en we gaan de hoogte in. Op een gegeven momemt zitten op 9000 ft. Ook zijn er veel mooie uitkijkpunten en veel bomen te zien. Ook veel afgebrande bomen, dit komt doordat er een tijdje geleden een groot deel van het park in de brand heeft gestaan. Tijdens het rijden veel ons het al op dat er veel rook in het park was. Op een gegeven moment kon je op de weg naar links of naar rechts. Wij moesten naar rechts om bij ons volgende hotel te komen, maar toen stond er op een bord dat de weg afgesloten was. Er stond ook een politieagent, wij daar heen om te vragen hoe lang het duurde voor dat de weg weer open ging. Volgens de agent kon het nog wel dagen duren voordat de weg weer open ging, omdat er brand was. De agent vertelde ons dat we twee uur moesten omrijden om weer op de goede weg richting ons hotel te komen.

Uiteindelijk in ons hotel aagekomen in Mammoth Lakes, kregen we te horen dat we al het eten uit de auto moesten halen om dat er elke avond beren in dit gebied rondlopen en ook bij het hotel. Wij hebben in het hele Yosemite Park naar beren gezocht, blijken ze gewoon rond ons hotel te lopen. Wessel is 's nachts twee keer uit bed gegaan om te kijken of er ook een beer te zien was, maar helaas hebben we afgelopen nacht geen beer gezien.

We gaan vandaag naar Death Valley.

• 29 Juli 2014 - 17:43

Hanneke De Boer:

Leuk Judith! Blijven we een beetje op de hoogte. Jammer dat jullie geen beren hebben gezien.

Veel plezier nog!